איום על מיני צמחים

מיני צמחים בעולם

על פי דו"ח חדש, 40 אחוז ממיני הצמחים ברחבי העולם מאוימים בהכחדה. הגנים הבוטניים המלכותיים בקיו מצאו בדו"ח שפורסם לאחרונה כי 40% מכל מיני הצמחים ברחבי העולם מאוימים בהכחדה, על פי הקרן העולמית לחיות הבר (WWF) והאיגוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN). בדיווחים החדשים הגן הבוטני המלכותי בקיו הודיע כי מעל 40,000 דונם של אדמות בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה ודרום אסיה מאוימים בהכחדה באומרם: "הגן הבוטני המלכותי בקיו". אמר: "מעל 40,000 דונם של אדמה וצמחייה מאוימים בהכחדה." בדו"ח שפורסם לאחרונה כותבים הבוטניסטים המלכותיים כי מתחת ל -40% (כ -1,500 דונם) מהעצים והשיחים בעולם, כמו גם מ- 40 מיליון דונם [כ -2.4 מיליון קמ"ר] של עשבים ומיני צמחים אחרים, מאוימים בהכחדה.

הדו"ח מצא כי שניים מכל חמישה מיני צמחים ברחבי העולם מאוימים בהכחדה עקב ההשפעה האנושית על הטבע

הדו"ח, שהתבסס על עבודתם של 210 מדענים מ -42 מדינות, מראה כי בשנת 2016, מחקר שפורסם על ידי הקרן העולמית לחיות הבר (WWF) והאיחוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN) מצא כי 20% מכל מיני הצמחים בארה"ב. מדינות, קנדה, אוסטרליה, דרום אפריקה ודרום אסיה איימו בהכחדה.

סיכום הנתונים מהאיחוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN) והקרן העולמית לחיות הבר

המחקר מדד את הסיכון להכחדה של 9,701 מיני צמחי כלי דם שמולאו על ידי אוכלוסיות המינים שלהם. החוקרים כימו את מספר המינים המאויימים בהכחדה עקב השפעות אנושיות על הטבע, דנו בתהליכים ובמניעת הכחדת המינים וחזו את שיעור מינים של צמחים מאוימים באזור הגיאוגרפי.

Lghadha ועמיתיו מצאו כי 9,701 מיני צמחים וסקולריים, המכונים צמחים, נחקרו ברחבי העולם בשנת 2016. מרבית הצמחים שזוהו נטעו על ידי עצים, שהיוו 29 אחוז מכלל המינים, ואחריהם צמחי מרפא צמחים ( אפיפיטים) הגדלים על צמחים אחרים.

צמחי הפילה חולקו לשלוש קבוצות עיקריות: אנגיוספרם, פילוספרם, צמחי פילה ומיני צמחים בכלי הדם. מיני אנגיוספרם חולקו עוד לשני תת-פילים: צמחי כלי דם (צמחים עם שורשים ועלים) ופיטופלנקטון (פרחים).

T יש שלוש משפחות צמחים פורחות גדולות, שכל אחת מהן מכילה מספר רב של מינים. ישנם יותר מ -1,000 מיני צמחים פורחים בצמחי הפילה ובפיטופלנקטון, אך אין הבדל משמעותי בין מספר המגוון של מיני צמחים פורחים במשפחות אלה.

אחד הצמחים שזיהו מומחים בגינאה החדשה

הוא קבוצה של צמחי עץ וצמחים הנקראים אפיפיטים הגדלים ביערות הגשם הטרופיים, שם נמצאים 77 אחוזים מכל המינים. לעשרה האחוזים הנותרים יש רק כמה מינים, רובם בסוג יחיד. למין צמח פורח יכול להיות על אותו צמח או פרחי זכר ונקבה שונים. בוטנאים שמות ומתארים אלפי מיני צמחים פורחים נותנים להם שמות בינומיים מדעיים, והם מקבלים שמות בינומיים מדעיים.

ישנם שיטתי צמחים שאינם מסכימים עם מחברי השמות המקוריים או עם מי שכבר כינו צמח מסוים

אך כל אלה הם ביטויים של ידע מפותח והקשר בין מיני צמחים. כמעט כל הצמחים ברשימה זו הם מיני הצמחים הנותרים מסוג אחד, סוג או תת-סוג. קיימת גם סינכרוניות פנולוגית, כלומר העובדה שמין צמחים יכול להיאבק על ידי מספר מיני חרקים, אם כי חלקם מתמחים במיני חרקים המאביקים אותם. בעוד ששינויים משמעותיים באוכלוסיות שעועית הצומח עלולים להשפיע על צמיחת הצמחים, ייתכן שהסנכרונים המעורבים בבעלי חיים רועים לא יהיו חשובים לא פחות מהמינים עצמם כמו לטורפים שלהם, כמו ציפורים או בעלי חיים אחרים.

פעם היה מספר רב של צמחי Equisetopsida, כיום רק כ -20 מיני זנב סוס שורדים. ישנן דוגמאות רבות אחרות למיני צמחים ומינים שנכחדו.

יעדים רבים

כולל הערכת מצב השימור של מיני צמחים, לא הושגו לאורך השנים. אין מעט מידע בוטני על מספר המינים בעולם, והרבה פחות על מעמדם. עם זאת, בשנים האחרונות מספר מינים של צמחים שנחקרו הוכפל ביותר מפי נתוני האיגוד הבינלאומי לשמירת טבע (IUCN). תוכלו לקרוא עוד על מצבם הנוכחי של מינים והגנה על צמחים באתר הקרן העולמית לחיות בר.

בהתבסס על האומדנים הטובים ביותר שקיימים

מדענים אומרים כי יותר משליש מכל מיני הצמחים ברחבי העולם, או כ -3.5 מיליארד צמחים, עשויים להיות מאוימים בהכחדה. על פי האומדנים הטובים ביותר שיש, אחד מכל חמישה מיני צמחים (כ -1.3 מיליארד) מאוים. בהתבסס על ההערכות הגרועות ביותר האפשריות של האיחוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN) ושירות הדגים וחיות הבר האמריקניות (USFWS), ייתכן שהכחדה היא, כשלושה עד ארבעה מהם באסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית.

גרינוויו- שירותי הקמת גינה

מיני צמחים
מינים של צמחים
מינים של צמחים
מיני צמחים בעולם