עובדות על עצים

כמה עובדות מעניינות על עצים

יש הרבה מה לאהוב בעצים, אבל יש גם כמה עובדות מדהימות עליהם שאולי לא ידעתם שיעיפו לכם את הראש. ישנם כמה יתרונות של עצים ידועים וחלקם שאולי לא ידעתם, יש גם עובדה מדהימה על העץ שאולי חלקנו לא הכירו, מה שבוודאי יפיל אותנו.

האם ידעת שהעץ הגבוה ביותר שנמדד אי פעם בעולם אינו עץ

אלא עץ ענק בקוטר של מעל 1,000 מטר? אחת העובדות הנפוצות ביותר שאתה בטח יודע על עצים היא שהם נושאים מין מסתורי של יצור בשם פרוטוטקסיטים. הם צומחים על צמרות העצים ונושאים כמות עצומה של חומרים מזינים כמו סידן, ברזל, מגנזיום, נחושת, אבץ ותחמוצת ברזל.

לפני מאות מיליוני שנים

יערות כדור הארץ היו מיושבים במידה רבה על ידי עצים שנכחדו. שונים מאוד מהעצים המכסים כיום את כדור הארץ. העצים הקדומים ביותר היו שרכים וליקופיטים, שגדלו ביערות התקופה הפחמנית. חלק מהעצים והפגושים הללו עדיין שורדים. אך מפרשי הסוסים וה lynx היחידים ששרדו אינם צורות עץ. מעץ זה נותרו רק כ -80 עצים בוגרים, יחד עם 300 שתילים וצמחים צעירים. והמין מסווג בסכנת הכחדה על ידי האיחוד הבינלאומי לשימור הטבע.

מספר מיני העצים ברחבי העולם עשוי להסתכם ברבע מכל מיני הצמחים החיים

על פי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN). קחו בחשבון שכ -15 מיליארד עצים נכרתים מדי שנה ורק כחמישה מיליארד נטועים כתחליף. בארצות הברית לבדה נקטפו 25 עד 30 מיליון עצים חיים לקליפתם, אך אין כמוה.

אחת העובדות המעניינות יותר בעץ

היא העובדה שמושג העץ אינו פילוגנטי. כפי שמוצג בסעיף לעיל, ישנם עצים במשפחות צמחים רבות. כולל שיחים ועשבי תיבול, אם כי מיני עצים קשורים זה לזה יותר מאשר למיני צמחים אחרים. ישנם גם אלפי מיני עצים בסכנת הכחדה, כולל מינים רבים באפריקה, אסיה, אירופה והמזרח התיכון.

שתילת עצים בגינה שלך כראוי יכולה לחסוך לך כסף בחשבון האנרגיה השנתי שלך

עצים לעולם לא מתים בגיל מבוגר, אך הם מפתחים כמה גזעים וכמה עצים הגדלים יחד. משמעות הדבר היא כי ניתן לחבר עצים ישנים וגדולים יותר (מה שמכונה עצי אם). עם עצים צעירים וקטנים יותר ואף עצים קטנים וקטנים יותר.

עצים עושים הרבה למען הסביבה

צמחים אחרים, בעלי חיים וטבע ומרתקים מכל האורגניזמים החיים. עצים לא אהובים רק מסיבות פרקטיות, אלא הם גם הסיבה שבגללה למומחים בשירותי עצים תשוקה לעבודתם. להיות קרוב לעצים יכול להיות פנטסטי לבריאות הנפש שלך והיא אחת הסיבות לכך שיש לנו תשוקה כה רבה לטיפול בעצים.

אני מהמר שיש כמה דברים על עצים שאתה בטח לא יודע שעשויים להפתיע אותך

אבל אני בטוח שתעשה זאת. באשר לצמחים ועצים, עץ עם גזע עץ הוא עבה בערך כמו גזע של עץ רגיל. או בעובי של 1/2 אינץ '. אם כל ענפי העץ היו מורכבים יחד, הם יהיו בעובי זהה לגזעו.

בחלק ממיני העצים, השורשים יכולים להסתעף למרחקים ארוכים ולצמוח לעצים נוספים או לצמוח עמוק באדמה. הם יכולים לצמוח בקרקעות עמוקות, אך לא עמוק כמו גזע עץ רגיל.

אם אתה מגלה שאין מים בקרקע

השורשים יכולים לצמוח במקום שאתה מוצא בדרך כלל שורשים למין עץ זה, כלומר בדיוק במקום בו הם נמצאים בדרך כלל. לרוב העצים אין שורשי ברז, אך שורשיהם הם במקום בו תנאי הגידול הם הטובים ביותר. אין להם שורש ברז, ולכן הם נמצאים באדמה עמוקה או בשטחים פתוחים או אפילו במים רדודים במקום בו הם גדלים – התעוררות מצב נוטה להיות טוב עבורם. עצים מסוימים יכולים לצמוח גם בקרקעות עמוקות, למשל אם חסרים להם מים שנמצאים בקרקע.

לרוב העצים אין שורשי ברז, אך שורשיהם הם המקום בו תנאי הגידול נוטים להיות טובים. לעצים שורשים רבים וגודל מערכת השורשים בדרך כלל גדול כמו החלק של עץ על הקרקע.

עם זאת

עצים רבים משילים את ענפיהם התחתונים ככל שהם גדלים, ועצים רבים מאוד ישנים הופכים חלולים כאשר עצם הלב המת נרקב. יתכן גם רק כי עץ מקובע באמצע העץ, אך כאשר בית ציפורים תלוי על ענפיו הוא אינו זז ככל שהוא צומח. עצים רבים, כולל ליבנה הכסוף, שוכחים שהם מחוספסים משום שהם מזדקנים, מה שמקשה על בעלי החיים לפגוע בקליפה. העובדה שענפים אינם עולים עם צמיחת עצים אינה אומרת שהם תמיד יהיו שם.

גרינוויו- תכנון עיצוב והקמת גינות

עובדות על עצים
עובדות על עצים
עץ מיוחד
עץ מיוחד

בואו נביא את הטבע לבית היפה שלך

השתמש בפסקאות אלה כדי להתמקד בנושא בכותרת. הקפד לשמור על זה קצר ומושך.